Tractor Forum banner

Startprobleem

352 views 5 replies 2 participants last post by  Bob Driver  
#1 ·
Ik heb een Yardmachine 42" zitmaaier met een 547cc OHV-motor. Mijn vraag is: Is er een eenvoudige manier om te bepalen of een veiligheidsuitschakelmechanisme defect is en voorkomt dat de motor start? De tractor startte 2 weken geleden prima. Nu start hij helemaal niet. Misschien om een andere reden, maar de vorige keer aarzelde hij en startte toen na controle dat de veiligheidsuitschakelingen niet waren ingeschakeld. Bedankt voor alle suggesties.

#2 ·
Ik heb een Yardmachine 42" zitmaaier met een 547cc OHV-motor. Mijn vraag is: Is er een eenvoudige manier om te bepalen of een veiligheidsuitschakelingsmechanisme defect is en voorkomt dat de motor start? De tractor startte 2 weken geleden prima. Nu start hij helemaal niet meer. Misschien om een andere reden, maar de vorige keer aarzelde hij en startte toen na controle of de veiligheidsuitschakelingen niet waren ingeschakeld. Bedankt voor alle suggesties.
Start hij niet, of slaat hij niet aan om te starten?

#6 · (Edited)
Geen invloed op de veiligheidsschakelaars...... 1) Parkeerrem schakelaar onder de linker vloerplaat 2) Neutrale veiligheidsschakelaar 3) PTO-schakelaar. U heeft waarschijnlijk een 4-polig startrelais (2 grote aansluitingen - 2 kleine aansluitingen) Grote aansluitingen voeren 12VDC hoge ampère van de batterij naar de startmotor. Een van die kleine aansluitingen is voor 12VDC die van het contactslot afkomt wanneer de sleutel naar de veergeladen startpositie wordt bewogen. De andere kleine aansluiting is via die 3 veiligheidsschakelaars met aarde verbonden. Met andere woorden, alle drie die veiligheidsschakelaars moeten gesloten zijn en verbinding maken met aarde om het startrelais te aarden en de startmotor te laten draaien.

Test bij het startrelais.... 1) Heeft u 12VDC op een van die kleine aansluitingen wanneer de contactsleutel naar de veergeladen startpositie wordt bewogen? Zo NEE, controleer op een doorgebrande zekering naar de contactsleutel. Zo JA, de andere kleine aansluiting is het relais aarde/veiligheidsschakelaar aarde circuit. Plaats een brug van die kleine aansluiting startrelais aarde aansluiting naar aarde op de motor of maaier chassis (Begrijp dat u ALLE veiligheidsschakelaars omzeilt door dit te doen). Druk opnieuw op de veergeladen startpositie op de contactsleutel, als hij nu start, is het zeker een van de drie veiligheidsschakelaars.

U kunt het zo laten en de motor start perfect.... Zonder de remmen te zetten, in de versnelling, en met de PTO ingeschakeld. Als u daarmee kunt leven, bent u klaar, zo niet, dan moet u één voor één nagaan welke de defecte veiligheidsschakelaar is.... Klinkt alsof u zich al op de PTO-schakelaar richt